Menu

Beszámoló
  • Országok

    • Ciprus
    • Csehország
    • Franciaország
    • Görögország
    • Olaszország
    • Lengyelország
    • Luxemburg
    • Nagy-Britannia
    • Spanyolország
  • Menu

    Utazásaim képekben

    • FŐOLDAL
    Go
    Home » Autóbérlés » Beszámoló » Mallorca » Palma de Mallorca » Ryanair » Spanyolország » WizzAir » Mallorcai beszámoló, 2013. március

    Mallorcai beszámoló, 2013. március

    Napra pontosan egy hónappal az utazás előtt sikerült a jegyeket megvenni.
    Nézegettem, hogy vajon milyen idő lesz Mallorcán mikor megyünk, de arra nem számítottam, hogy márciusban ekkora hó lesz és nem tavaszból a tavaszba érkezünk, hanem télből a kevésbé (ottani viszonyokhoz képest) meleg tavaszba. Előző két nap a hóesés miatt CRL-en egy csomó járatot töröltek, így aggódva indultunk útnak reggel.
    Irány Mallorca!

    2013. március 13. BUD – CRL W6 2281 6:05

    Csomagokat kereteztették, nem csak ránézésre, hanem ahogy észrevettem mindenkiét, ezért elég sokan fizettek, mert nagyobb volt a kis kézi poggyászuk. Előttünk két gurulós bőrönd se fért bele a keretbe, így az egyiknek már írták is a bizonylatot a másik pakolt, mi meg elmentünk mellettük, így a keretezés kimaradt :) Az első buszra akkor szálltunk fel mikor már majdnem tele volt, de még így is ott álltunk kb 15 percet.
    Időben indulás, majd felülről csodálhattuk a márciusi havas Európát . Nem jegyzeteltem, de emlékeim szerint olyan 85 %-os lf lehetett. Időben landoltunk, a kifutópályán kívül mindent hó borított CRL-en.

    CRL – BCN FR6393 09:45

    Elég sok priority és 100% lf. Csomagokat nem nézték. Felszállás után rögtön vastag felhő réteg volt, így a leszállást megelőző pár percig semmi sem látszott. Hosszú gurulást követően csőre álltunk.

    BCN –PMI FR6364 15:35

    Az összes gurulós bőröndre rápróbálták a papír dobozt, ha szűknek találták mehetett a keretbe, de az összes belefért, így senki sem fizetett. LF elég gyenge volt, első 12 sor lezárva, és a hátul is jó pár. A repülési idő max. 30 perc, de ezt megelőzően hosszú gurulás a kifutópályáig. Az árusítást még el se tudták kezdeni, már készülhettek is a leszálláshoz. Elég hamar elértük a felhő réteget így sajnos semmit sem láttunk a szigetből.

    Érkezés után irány a bérautó felvétele. Recordék irodája a reptéren van, könnyű megtalálni.
    18 € volt 5 napra, plusz a teljes biztosítás 6,59 € / nap. Mivel ennyi időre béreltük így tele kaptuk, és üresen kellett visszaadni. Az autót a terminállal szemben lévő parkoló házban kell felvenni, és oda is kell visszavinni. A legkisebb kategóriájú autót foglaltam, Fiat Pandát kaptam, ennek a tele tankja 69 €-ba került.
    Az autó felvétele után irány a szállás hely, ami Puerto de Alcúdiában volt a Garden Lago Apartman hotel, titkos ajánlatban 62,5 € / 2 fő / 5 éj (ill. 4 főre is ennyi lett volna, mert 4 ill. 6 fős apartmanok találhatók benne). A hotel előtt ingyenes a parkolás. A sarkon egy Eroski, kicsit arrébb Lidl, és 1-2 SuperSpar.
    Ezen a részen elég sok minden zárva volt, de bent a kikötőnél már volt élet.
    Sajnos az idő nem volt túl kedvező, mert odaérkezésünkkor nagy szél és szakadó eső fogadott.


    Kilátás az erkélyről


     
    Kilátás az erkélyről
    Hálószoba
    Nappali
    Erkély

     
    2013. március 14. 
    Másnap Incában kezdtük a napot, ahol csütörtökönként piac van. A helyi bőr gyártók képviseltetik szép számmal magukat itt, de gyümölcsöt is ugyanúgy vehetünk, és tipikus ruha árusokat is találni.


    Inca

    Tavasz Incában


    Inca után irány Alcúdia városa. A városon nagyon látszik a mór befolyásoltság, a belváros  - órváros körbe van véve város fallal. A város falon belül hangulatos szűk utcákon lehet sétálgatni.
    Itt és Palmában találkoztunk csak jelzőlámpákkal egyébként mindenhol körforgalom körforgalom hátán. A legtöbb közepén valamilyen szobor található (hatalmas nyugágy, bicikli…), kisebbekben pálma fák.


    Alcúdia városfal

    Alcúdia


    Majd Puerto de Alcúdia kikötőjének felfedezése következett.

    A kikötőben a sok hajón kívül, sok-sok pálmafa is várt ránk.

    Puerto de Alcúdia kikötője

    Puerto de Alcúdia sétány




    A kikötő után átmentünk Puerto de Alcúdia homokos tengerpartjára és próbáltuk kiélvezni a tavaszi nap melegét. Sajnos nem tartott sokáig, mert hatalmas zivatar felhő jött ami miatt inkább visszavonultunk a szállásra, de jó döntésnek bizonyult, mert kicsit később, már dörgéssel, villámlással kísért jégeső következett.

    Porto de Alcúdia
     
    A tengerpartra vezető út

    2013. március 15.
    Péntekre a program Formentor volt, ezért korán indultunk, mert a szűk szerpentines úton jobb elkerülni a forgalmat (pláne nekem, aki nem annyira rutinos vezető). A hely csodálatos. Az első kilátónál megálltunk, ide elsőként érkeztünk. Gyönyörű a kilátás, a kilátó mentén hegyi kecskék legelnek.
    Megjelent még pár autós, így tovább indultunk Cap de Formentor felé. Folytatódott a szerpentines út, ahol bicikliseket kell kerülgetni és az út közepén legelésző hegyi kecskéket.
    Az út végén ott vár a világító torony és a vége láthatatlan tenger. Napsütés, de elég erős szél fogadott itt minket. A világító toronyban aljában egy kávézó található, a minden ezzel járó kellékével együtt (kávé, süti), de az ilyesmire vágyók itt is beszerezhetik a képeslapjaikat, igaz némileg magasabb áron, mintha máshol tennék. 

    Az autók el kezdtek gyűlni, így elindultunk visszafelé. Ekkor már elképesztő mennyiségben jöttek a biciklisták és a turisták. Az első kilátónál már nem is volt parkoló hely. El nem tudom képzelni milyen lehet ez szezonban.
    Visszafelé még benéztünk Formentor Beach-re, az itt készült videó itt tekinthető meg.
    A fő elem a hanghatás lenne, ahogy visszahúzódik a víz a kavicsos parton, de persze pont akkor nem csinálta, mikor elkezdtem videózni. A videó közepétől azért hallhatóvá válik.

    Bérelt autónk a formentori első kilátónál




    Az első kilátó látképe

    A formentori világító torony

    Út a világító toronyhoz



    Délután még visszamentünk Can Picafortba a homokos tengerpartra, ahol mezítláb sétáltunk a hideg idő ellenére, de ez kellett a tengerpartos tavaszi napsütéses érzéshez :)

     
    Can Picafort



    Baywatch - Lifeguard tower :)





    2013. március 16.
    Szombatra egész napos favonatos, favillamosos Soller – Puerto de Soller volt betervezve. Ehhez visszaautóztunk Palmába, majd az autót hátrahagyva -egy parkoló házban-, gyalog indultunk útnak a vonat állomásra. Nem adják olcsón a helyeket, óránként 1,9 €. 
    A Sóllerbe induló vonatok állomása, ahonnan már 1912 óta közlekednek, a busz, metró és vonat állomás (Estació Intermodal, Platja d’Espanya) mellett található  épületben van.
    A vonat jegy Palma – Sóller viszonylaton 12,5 € / fő / út, a villamos jegyeket a villamoson lehet megvenni 5 € / fő / útért, a kombijegy oda – vissza 28 €. 
    Sóllerbe érkezés után kicsit körbenéztünk. Helyes kis település, élénk turista forgalommal márciusban is, és nyüzsgő piaccal. 
    A következő villamossal elindultunk Puerto de Sóller felé. 
    Aki mozgóképen is szeretné látni ahogy a favillamos Sóller szűk utcáin kanyarog, az itt és itt megteheti.
    A narancs- és citromfa ültetvények után egyszer csak feltűnik a tenger és pálma fák között fut be a végállomásra a villamos. Visszafelé útra a buszos megoldást választottuk egyrészt költséghatékonyságból (3,5 € Palmáig az út), másrészt jóval gyorsabb. L211-es busz átmegy a nem rég épült alagúton, ezért ez lényegesen hamarabb ér vissza Palmába, mint az L210, viszont utóbbi átmegy Valldemossán, és Diéán is. A kinézett buszt ügyesen lekéstük, így a parkoló házban még fájóbb szívvel hagytam ott a 16 €-t.

    Favonat Sóllerbe

    Érkezik a másik szerelvény
    Kanyarog a vonat
    Az egyik megállóból a kilátás


    Sóller egyik utcácskája


    Porto De Sóller villamosa
    Porto De Sóller kristály tiszta víze

    Porto de Sóller két világítótornya


    2013. március 17.
    Vasárnapra a botanikus kert (Botanicactus) volt a cél, ami Ses Salines városka szélén található. Ide 9,5 € a belépő. Valószínű szezonban is ennyibe kerülhet a jegy, de ezt nem tartom igazságosnak, mert se az egyik tóban, se a kis, végig csordogáló mesterséges patakban nincsen víz ilyenkor, és persze egyéb hiányosságok is vannak, de cserébe nincsenek sokan. 

    A kert Európa egyik legnagyobb botanikus kertje, számtalan kaktusszal, pálmával és egyéb növényekkel.
    Kaktuszimádóként, persze csak akkor, ha nem sajnáljuk rá pénzt, azért érdemes ellátogatni, nem mindennapi élmény a nálunk nagyobb kaktuszok között sétálni.
    Kis miniállatkert is van a kertben, de csak szárnyasokat (páva) láthatunk.
    Botanicactus





     A kert után Colónia de Saint Jordi sziklás partjait csodáltuk meg. Visszafelé be volt tervezve Cala D’or is, de sajnos ezt a programot az eső elmosta.

    Colónia de Saint Jordi

    Colónia de Saint Jordi világítótornya, háttérben Isla Cabrera


    2013. március 18.
     Hétfőn elpakolás után, irány vissza Palma. Elég jól elfogyott a benzin, de az autópálya közepén kétségessé vált, hogy eljutunk-e a reptérig, ezért az igo segítségét kértük egy útba eső benzinkút megtalálásához. Le is küldött az autópályáról, majd két perc után közölte, hogy érkezés a célhoz a jobb oldalon. Valószínűleg a kút láthatatlan volt, mert csak fű és kerítés látványa fogadott minket, így inkább a gyors visszafordulás mellett döntöttünk. Az autópálya másik oldalán már magunktól találtunk egy kutat, így pár liter tankolása után folytattuk az utunkat. Még a reptér előtt megnéztük Platja de Palmát, mivel az idő is javult. 20 fok, erős széllel de szikrázó napsütéssel.
     
    Platja de Palma

    Platja de Palma

     Az autó visszakerült recordékohoz így a reptéri 1-es busszal elmentünk az Observatorium megállóig. A busz jegy 2,5 € a reptér buszra, a többire 1,5 €. Innen sétáltunk végig a parton, majd a Katedrálisnál betértünk az Óvárosba, majd az Estació Intermodalnál szálltunk vissza a buszra.

    Palma de Mallorca Katedrális





    Palma pálmái


    PMI – BCN FR6369 22:00

    A gépen nagyon kevesen voltunk, talán 40 ember, így a beszállítás 5 perc alatt befejeződött, 21:35-kor már mindenki a helyén várta az indulást, de enne ellenére az indulással megvártuk a menetrendet.
    BCN-en időben leszállás, majd hosszas gurulás után feltűnt a terminál. Erre az éjszakára hotel terminál volt betervezve, így reménykedtem a csápos kiszállításban, ami az utolsó pillanatig úgy is tűnt sikerül, de a csáp előtt 3 méterrel megállt a gép, és ott várt ránk a busz. 

    Szaladás a szekuhoz, ami szerencsére még nyitva volt, így már csak egy “kényelmes” padot kellett találni és mehetett is a szundítás a reggeli gép indulásig. 
    Egyetlen előnye volt a dolognak, hogy ébredés után az első látvány 3 alvó Ryan gép volt :)

    2013. március 19. BCN – CRL FR6392 06:55

    Csomagokat szintén dobozoltatták, majd kereteztették, de itt is mindenkinek belefért a bőröndje, így ekkor sem lett plusz bevétele a ryannek ebből. Majdnem telt házzal vágtunk neki az eseménytelen útnak.

    CRL – BUD FR8416 17:55

    Papír dobozt hozta a személyit néző hölgy, de senkinek sem próbálta rá a csomagjára, inkább csak elrettentésként vihette magával. 15 prioritys volt, és kb. 95 %-os lehetett az lf, ezért lassan ment a beszállás, pár ember még helyet keresett magának és csomagjának is, de a közeli felszállási slot miatt már elkezdték hátratolni a gépet, és már gurultunk is tovább. Néztem is, hogy vajon a crew be tudja-e még fejezni felszállás előtt a bemutatót, de gyorsított verzióban megoldották :)
    Az út érdekessége (legalábbis számomra), hogy elég szép számmal képviseltették magukat a gépen magyar nyugdíjasok, akik éppen a Kanári – szigetekről tartottak hazafelé.
    Gyalogos kiszállítás során elhaladtuk az új (már majdnem kész) beszállító csarnok mellett.

    Nagyon jó út volt, bármikor visszamennék :)

    Ezt a beszámolót még az utazás utáni napokban írtam, álmomban sem gondoltam, hogy már júniusban visszatérhetek erre a csodálatos szigetre :)
    Bambusznád
    Add Comment
    Autóbérlés Beszámoló Mallorca Palma de Mallorca Ryanair Spanyolország WizzAir
    2013. 06. 08.

    facebook

    twitter

    google+

    fb share

    Ajánlott bejegyzések
    < Előző bejegyzés Következő bejegyzés >

    Népszerű bejegyzések

    • Kefalónia
      avagy egy utónyári nyaralás októberben. Kefalónia, vagy más nyelvjárásban Kefallinia a Jón-szigetek közül a legnagyobb. Lefkadától délre, Z...
    • Thassos
      Ezúttal egy hét eseményei egy újabb görög szigeten. Nagyon nehezen született meg a döntés, hogy akkor nyár elején megyünk-e, ha igen, ...
    • Kréta visszavár - utazás Kréta szigetére
      Az idei évi nyaralás helyszíne már októberben eldőlni látszott, ugyanis az akkori Aegean akcióban sikerült foglalni Thesszaloniki - Heraklio...
    • Alghero
      Alghero városa már egy ideje a meglátogatásra érdemes helyek listájának élmenyőzében szerepelt nálunk, így már csak az volt hátra, hogy ...

    Címkék

    • Alghero
    • Autóbérlés
    • Ayia Napa
    • Barcelona
    • Bergamo
    • Beszámoló
    • Blue Grotto
    • British Airways
    • Capo Caccia
    • Ciprus
    • Csehország
    • EasyJet
    • Edessa
    • Flibco
    • Franciaország
    • Golden Gate
    • Görögország
    • Grand Canyon
    • Joshua Tree
    • Kalifornia
    • Kefalonia
    • Kréta
    • Lago Maggiore
    • Larnaca
    • Las Vegas
    • Lengyelország
    • Lille
    • London
    • Los Angeles
    • Luxembourg
    • Luxemburg
    • Mallorca
    • Málta
    • Marsaxlokk
    • Monument Valley
    • Muir Woods
    • Nagy-Britannia
    • Nevada
    • Nicosia
    • Olaszország
    • Palma de Mallorca
    • Prága
    • Róma
    • Route 66
    • Ryanair
    • San Francisco
    • Sedona
    • Spanyolország
    • Student Agency
    • Szardinia
    • TGV
    • Thassos
    • Thessaloniki
    • Tömegközlekedés
    • United
    • USA
    • Valletta
    • Valley of Fire
    • Varenna
    • Városlátogatás
    • Varsó
    • Velence
    • Vianden
    • Virgin Atlantic
    • WizzAir
    • Wroclaw

    Ajánlott oldalak

    • gee-x deviantart
    • maszekutazós
    • Sandorson képei
    • Útleírás by viizo
    • Weboldal készítés

    Copyright Utazásaim képekben 2014 . Template Created by