Napra pontosan egy hónappal az utazás előtt sikerült a jegyeket megvenni.
Nézegettem, hogy vajon milyen idő lesz Mallorcán mikor megyünk, de arra nem számítottam, hogy márciusban ekkora hó lesz és nem tavaszból a tavaszba érkezünk, hanem télből a kevésbé (ottani viszonyokhoz képest) meleg tavaszba. Előző két nap a hóesés miatt CRL-en egy csomó járatot töröltek, így aggódva indultunk útnak reggel.
|
Irány Mallorca! |
2013. március 13. BUD – CRL W6 2281 6:05
Csomagokat kereteztették, nem csak ránézésre, hanem ahogy észrevettem mindenkiét, ezért elég sokan fizettek, mert nagyobb volt a kis kézi poggyászuk. Előttünk két gurulós bőrönd se fért bele a keretbe, így az egyiknek már írták is a bizonylatot a másik pakolt, mi meg elmentünk mellettük, így a keretezés kimaradt :) Az első buszra akkor szálltunk fel mikor már majdnem tele volt, de még így is ott álltunk kb 15 percet.
Időben indulás, majd felülről csodálhattuk a márciusi havas Európát . Nem jegyzeteltem, de emlékeim szerint olyan 85 %-os lf lehetett. Időben landoltunk, a kifutópályán kívül mindent hó borított CRL-en.
CRL – BCN FR6393 09:45
Elég sok priority és 100% lf. Csomagokat nem nézték. Felszállás után rögtön vastag felhő réteg volt, így a leszállást megelőző pár percig semmi sem látszott. Hosszú gurulást követően csőre álltunk.
BCN –PMI FR6364 15:35
Az összes gurulós bőröndre rápróbálták a papír dobozt, ha szűknek találták mehetett a keretbe, de az összes belefért, így senki sem fizetett. LF elég gyenge volt, első 12 sor lezárva, és a hátul is jó pár. A repülési idő max. 30 perc, de ezt megelőzően hosszú gurulás a kifutópályáig. Az árusítást még el se tudták kezdeni, már készülhettek is a leszálláshoz. Elég hamar elértük a felhő réteget így sajnos semmit sem láttunk a szigetből.
Érkezés után irány a bérautó felvétele. Recordék irodája a reptéren van, könnyű megtalálni.
18 € volt 5 napra, plusz a teljes biztosítás 6,59 € / nap. Mivel ennyi időre béreltük így tele kaptuk, és üresen kellett visszaadni. Az autót a terminállal szemben lévő parkoló házban kell felvenni, és oda is kell visszavinni. A legkisebb kategóriájú autót foglaltam, Fiat Pandát kaptam, ennek a tele tankja 69 €-ba került.
Az autó felvétele után irány a szállás hely, ami Puerto de Alcúdiában volt a Garden Lago Apartman hotel, titkos ajánlatban 62,5 € / 2 fő / 5 éj (ill. 4 főre is ennyi lett volna, mert 4 ill. 6 fős apartmanok találhatók benne). A hotel előtt ingyenes a parkolás. A sarkon egy Eroski, kicsit arrébb Lidl, és 1-2 SuperSpar.
Ezen a részen elég sok minden zárva volt, de bent a kikötőnél már volt élet.
Sajnos az idő nem volt túl kedvező, mert odaérkezésünkkor nagy szél és szakadó eső fogadott.
|
Kilátás az erkélyről |
| |
Kilátás az erkélyről |
|
Hálószoba |
|
Nappali |
|
Erkély |
2013. március 14.
Másnap Incában kezdtük a napot, ahol csütörtökönként piac van. A helyi bőr gyártók képviseltetik szép számmal magukat itt, de gyümölcsöt is ugyanúgy vehetünk, és tipikus ruha árusokat is találni.
|
Inca |
|
Tavasz Incában |
Inca után irány Alcúdia városa. A városon nagyon látszik a mór befolyásoltság, a belváros - órváros körbe van véve város fallal. A város falon belül hangulatos szűk utcákon lehet sétálgatni.
Itt és Palmában találkoztunk csak jelzőlámpákkal egyébként mindenhol körforgalom körforgalom hátán. A legtöbb közepén valamilyen szobor található (hatalmas nyugágy, bicikli…), kisebbekben pálma fák.
|
Alcúdia városfal |
|
Alcúdia |
Majd Puerto de Alcúdia kikötőjének felfedezése következett.
A kikötőben a sok hajón kívül, sok-sok pálmafa is várt ránk.
|
Puerto de Alcúdia kikötője |
|
Puerto de Alcúdia sétány |
A kikötő után átmentünk Puerto de Alcúdia homokos tengerpartjára és próbáltuk kiélvezni a tavaszi nap melegét. Sajnos nem tartott sokáig, mert hatalmas zivatar felhő jött ami miatt inkább visszavonultunk a szállásra, de jó döntésnek bizonyult, mert kicsit később, már dörgéssel, villámlással kísért jégeső következett.
|
Porto de Alcúdia |
|
A tengerpartra vezető út |
2013. március 15.
Péntekre a program Formentor volt, ezért korán indultunk, mert a szűk szerpentines úton jobb elkerülni a forgalmat (pláne nekem, aki nem annyira rutinos vezető). A hely csodálatos. Az első kilátónál megálltunk, ide elsőként érkeztünk. Gyönyörű a kilátás, a kilátó mentén hegyi kecskék legelnek.
Megjelent még pár autós, így tovább indultunk Cap de Formentor felé. Folytatódott a szerpentines út, ahol bicikliseket kell kerülgetni és az út közepén legelésző hegyi kecskéket.
Az út végén ott vár a világító torony és a vége láthatatlan tenger. Napsütés, de elég erős szél fogadott itt minket. A világító toronyban aljában egy kávézó található, a minden ezzel járó kellékével együtt (kávé, süti), de az ilyesmire vágyók itt is beszerezhetik a képeslapjaikat, igaz némileg magasabb áron, mintha máshol tennék.
Az autók el kezdtek gyűlni, így elindultunk visszafelé. Ekkor már elképesztő mennyiségben jöttek a biciklisták és a turisták. Az első kilátónál már nem is volt parkoló hely. El nem tudom képzelni milyen lehet ez szezonban.
Visszafelé még benéztünk Formentor Beach-re, az itt készült videó itt tekinthető meg.
A fő elem a hanghatás lenne, ahogy visszahúzódik a víz a kavicsos parton, de persze pont akkor nem csinálta, mikor elkezdtem videózni. A videó közepétől azért hallhatóvá válik.
|
Bérelt autónk a formentori első kilátónál |
|
Az első kilátó látképe |
|
A formentori világító torony |
|
Út a világító toronyhoz |
Délután még visszamentünk Can Picafortba a homokos tengerpartra, ahol mezítláb sétáltunk a hideg idő ellenére, de ez kellett a tengerpartos tavaszi napsütéses érzéshez :)
|
Can Picafort |
|
Baywatch - Lifeguard tower :) |
|
|
2013. március 16.
Szombatra egész napos favonatos, favillamosos Soller – Puerto de Soller volt betervezve. Ehhez visszaautóztunk Palmába, majd az autót hátrahagyva -egy parkoló házban-, gyalog indultunk útnak a vonat állomásra. Nem adják olcsón a helyeket, óránként 1,9 €.
A Sóllerbe induló vonatok állomása, ahonnan már 1912 óta közlekednek, a busz, metró és vonat állomás (Estació Intermodal, Platja d’Espanya) mellett található épületben van.
A vonat jegy Palma – Sóller viszonylaton 12,5 € / fő / út, a villamos jegyeket a villamoson lehet megvenni 5 € / fő / útért, a kombijegy oda – vissza 28 €.
Sóllerbe érkezés után kicsit körbenéztünk. Helyes kis település, élénk turista forgalommal márciusban is, és nyüzsgő piaccal.
A következő villamossal elindultunk Puerto de Sóller felé.
Aki mozgóképen is szeretné látni ahogy a favillamos Sóller szűk utcáin kanyarog, az itt és itt megteheti.
A narancs- és citromfa ültetvények után egyszer csak feltűnik a tenger és pálma fák között fut be a végállomásra a villamos. Visszafelé útra a buszos megoldást választottuk egyrészt költséghatékonyságból (3,5 € Palmáig az út), másrészt jóval gyorsabb. L211-es busz átmegy a nem rég épült alagúton, ezért ez lényegesen hamarabb ér vissza Palmába, mint az L210, viszont utóbbi átmegy Valldemossán, és Diéán is. A kinézett buszt ügyesen lekéstük, így a parkoló házban még fájóbb szívvel hagytam ott a 16 €-t.
|
Favonat Sóllerbe |
|
Érkezik a másik szerelvény |
|
Kanyarog a vonat |
|
Az egyik megállóból a kilátás |
|
Sóller egyik utcácskája |
|
Porto De Sóller villamosa |
|
Porto De Sóller kristály tiszta víze |
|
Porto de Sóller két világítótornya |
2013. március 17.
Vasárnapra a botanikus kert (Botanicactus) volt a cél, ami Ses Salines városka szélén található. Ide 9,5 € a belépő. Valószínű szezonban is ennyibe kerülhet a jegy, de ezt nem tartom igazságosnak, mert se az egyik tóban, se a kis, végig csordogáló mesterséges patakban nincsen víz ilyenkor, és persze egyéb hiányosságok is vannak, de cserébe nincsenek sokan.
A kert Európa egyik legnagyobb botanikus kertje, számtalan kaktusszal, pálmával és egyéb növényekkel.
Kaktuszimádóként, persze csak akkor, ha nem sajnáljuk rá pénzt, azért érdemes ellátogatni, nem mindennapi élmény a nálunk nagyobb kaktuszok között sétálni.
Kis miniállatkert is van a kertben, de csak szárnyasokat (páva) láthatunk.
|
Botanicactus |
A kert után Colónia de Saint Jordi sziklás partjait csodáltuk meg. Visszafelé be volt tervezve Cala D’or is, de sajnos ezt a programot az eső elmosta.
|
Colónia de Saint Jordi |
|
Colónia de Saint Jordi világítótornya, háttérben Isla Cabrera |
2013. március 18.
Hétfőn elpakolás után, irány vissza Palma. Elég jól elfogyott a benzin, de az autópálya közepén kétségessé vált, hogy eljutunk-e a reptérig, ezért az igo segítségét kértük egy útba eső benzinkút megtalálásához. Le is küldött az autópályáról, majd két perc után közölte, hogy érkezés a célhoz a jobb oldalon. Valószínűleg a kút láthatatlan volt, mert csak fű és kerítés látványa fogadott minket, így inkább a gyors visszafordulás mellett döntöttünk. Az autópálya másik oldalán már magunktól találtunk egy kutat, így pár liter tankolása után folytattuk az utunkat. Még a reptér előtt megnéztük Platja de Palmát, mivel az idő is javult. 20 fok, erős széllel de szikrázó napsütéssel.
|
Platja de Palma |
|
Platja de Palma |
Az autó visszakerült recordékohoz így a reptéri 1-es busszal elmentünk az Observatorium megállóig. A busz jegy 2,5 € a reptér buszra, a többire 1,5 €. Innen sétáltunk végig a parton, majd a Katedrálisnál betértünk az Óvárosba, majd az Estació Intermodalnál szálltunk vissza a buszra.
|
Palma de Mallorca Katedrális |
|
Palma pálmái |
PMI – BCN FR6369 22:00
A gépen nagyon kevesen voltunk, talán 40 ember, így a beszállítás 5 perc alatt befejeződött, 21:35-kor már mindenki a helyén várta az indulást, de enne ellenére az indulással megvártuk a menetrendet.
BCN-en időben leszállás, majd hosszas gurulás után feltűnt a terminál. Erre az éjszakára hotel terminál volt betervezve, így reménykedtem a csápos kiszállításban, ami az utolsó pillanatig úgy is tűnt sikerül, de a csáp előtt 3 méterrel megállt a gép, és ott várt ránk a busz.
Szaladás a szekuhoz, ami szerencsére még nyitva volt, így már csak egy “kényelmes” padot kellett találni és mehetett is a szundítás a reggeli gép indulásig.
Egyetlen előnye volt a dolognak, hogy ébredés után az első látvány 3 alvó Ryan gép volt :)
2013. március 19. BCN – CRL FR6392 06:55
Csomagokat szintén dobozoltatták, majd kereteztették, de itt is mindenkinek belefért a bőröndje, így ekkor sem lett plusz bevétele a ryannek ebből. Majdnem telt házzal vágtunk neki az eseménytelen útnak.
CRL – BUD FR8416 17:55
Papír dobozt hozta a személyit néző hölgy, de senkinek sem próbálta rá a csomagjára, inkább csak elrettentésként vihette magával. 15 prioritys volt, és kb. 95 %-os lehetett az lf, ezért lassan ment a beszállás, pár ember még helyet keresett magának és csomagjának is, de a közeli felszállási slot miatt már elkezdték hátratolni a gépet, és már gurultunk is tovább. Néztem is, hogy vajon a crew be tudja-e még fejezni felszállás előtt a bemutatót, de gyorsított verzióban megoldották :)
Az út érdekessége (legalábbis számomra), hogy elég szép számmal képviseltették magukat a gépen magyar nyugdíjasok, akik éppen a Kanári – szigetekről tartottak hazafelé.
Gyalogos kiszállítás során elhaladtuk az új (már majdnem kész) beszállító csarnok mellett.
Nagyon jó út volt, bármikor visszamennék :)
Ezt a beszámolót még az utazás utáni napokban írtam, álmomban sem gondoltam, hogy már júniusban visszatérhetek erre a csodálatos szigetre :)
Ajánlott bejegyzések